Julafton/Korea - Juldagen/flygplan - Annandagen/Sydney

Har vart ute hela dagen i Sydney. Kom imorse klockan 9 efter suttit på ett flyg i 10 timmar och var på sådär halvtopp - men hey - om det är sol och 28 grader så ligger man inte på hotellrummet och sover! Trodde ett litet , litet tag att jag skulle komma bort ifrån alla tusentals asiater som tycks flockas omkring en mig då jag går i Seoul - men nej. Går in på ett stort varuhus, vad är det jag ser - bara asiater! Jag var tillbaks till Seoul. Visade sig senare att asiater tycker om Australien - både att jobba och turista i - enligt svensk/skånska(räknas det som svensk?) källor från Sydney. Sydney är fint, jag gillar staden skarpt. Det påminner om en hollywoodstad eller en leksaksstad då man kan åka runt med en litet minitåg som går på en räls ovanför marken i innerstan. Roligast idag om man räknar bort mitt besök hos sjökorna på sydneys akvarium!  Läget på hotellet kan jag inte klaga på, mitt i stan, så nu får jag bara hoppas på att vädret är med mig. Imorgon ska jag och sis till Bondi Beach och jobba på brännan - som just nu inte finns över huvudtaget. Kommer antagligen misslyckas med resultatet och bli kräftröd som alla andra dumma turister som inte tål solen, men det är värt ett försök!

Från balkongen - jo vi har en sådan också

Snygga brudar jag träffa på stan

-Leksakståget kommer lastat
-med vadå
-ett gäng asiater

Operahuset

Julafton firades i Panmunjom med familj och vänner. För er som inte är så insatta så är Panmunjom en by i dmz(demilitarizedzone) som ligger inom sydkoreanskt territorium vid den nordkoreanskagärnsen...bla bla bla bla(Källa Carl Erlandsson alias pappa). Till och med tomten kom och hälsa på, tur de!

Pappa fick julklapp


Kommentarer
Postat av: charlotte

elin det låter jätte härligt!:D vilka fina bilder du har lyckats ta! jag saknar dig, vi ses snart! PUSS

2008-12-26 @ 23:22:37
Postat av: Elin

vi ses någonstans i asien! sen drar jag med er till australien i två veckor..wiiihooo! Party i Sydney.

2008-12-27 @ 14:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0