morfi 75

Nu har min mormor & morfar kommit. Jag har flyttat in hos dem i Christers hus(han är i Sverige) för att ta hand om dem. Okej - de kanske tar hand om mig men ibland är det skönt att bli lite ompysslad.

Idag fyller min morfi 75 så jag bjöd honom på en morgon whiskey och tog honom sen på pedikyr. Haha - han tyckte det var kul men jag fick inte fota för det fick inte dokumenteras på bild. Han behövde det - gubben - tyckte jag. Mormor fick också följa med såklart. Imorgon ska vi åka till Koreas sydkust och sola lite. Det blir fint.

Det är så roligt med gamla männsikor. När jag gjorde frukost igår morse frågade jag om mina morföräldrar ville äta samma frukost som jag gör - de ville dem. Vädligt enkelt - yogurt med färsk frukt/bär och kanske lite flingor - varpå morfar utropar "Sådan här herrskapsmat får man då inte hemma mamma" (jo han tilltalar min mormor med "mamma" precis som min pappa till min mamma). Min mormor ger morfar en blick, morfar skrattar och så är de vänner igen. Gamla människor är roliga. "Herrskapsmat" finns det ordet idag?


Mormor & Morfi

Mysteriet med min korta räckvidd är löst. Min syster är 162 cm(klackar på bilden dock).

Kommentarer
Postat av: fiffi

vad roligt elin! din syster ser ju hur gammal som helst nu.. eller vi börjar väl bli gamla.. i hennes ålder hade vi nog gjort dem flest dumheterna! saknar dig

2009-04-20 @ 16:12:33
URL: http://lohas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0