"I'm glad I'm not an proud american. Glad that I don't need a gun...."

Idag hade jag min hatskola. Lärarna bryr sig inte och ungarna är jobbiga. Detta plus att veckans tema är vikingatema så jag har klätt av och klätt på 100 ungar små "vikingaoutfits" hela dagen.  Jag kände hur mitt humör och min ork var i botten vid lunch men när jag väl slutade och kom utanför dörren... solen! Tänk vad lite sol och värme kan göra en dålig dag. Jag blir så glad varje gång jag slutar och det är sol. Då sätter jag min pod på högsta volym och nynnar mig hela vägen hem från skolan hem genom tunnelbanan och basen. Ibland dansar jag lite också men försöker se till att ingen ser mig - då tror väl folk att jag är wacko.

Idag var det i alla fall en sådan dag då jag nynnade mig hem. Jag går liksom in i min egna lilla värld och glömmer bort omgivingen. Det finns en låt som heter "I'm glad I'm not a proud american" av Miss Li.
"I'm glad I'm not an proud american. Glad that I don't need a gun...."
Oj! I min lilla värld hade jag nu glömt bort omgivningen och att jag faktiskt bor på en amerikansk bas. Kollar runt - ingen i närheten. Puh... vänder mig om och inser att jag hela tiden gått framför två soldater. De tittade lite konstigt på mig men hälsade - kanske de inte hörde utan bara såg mig gå i takt till musiken och vicka på huvudet. Om de hörde så var det den biten med att jag är glad att jag inte är en stolt amerikan, har ett vapen eller är en massmördare. De kanske rapporterar mig till MP nu.....


Please - I come in peace.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0