flygvärdinna?

Var ute i Seoul idag och kolla runt. De koreanska affärerna är roligast för där finns det alla möjliga sorters prylar och oftast bara ett plagg av varje så du kan hitta ganska unika grejer. Jag vet inte om det var secondhand eller inte i den hörnan jag var i en affär men där hittade jag två små hattar som såg ut precis som sådana typiska hattar som flygvärdinnor skulle bära. Coolt tänkte jag och funderade på att köpa en - man vet ju aldrig när man skulle behöva vara flygvärdinna - men gjorde inte det för efter närmare eftertanke - det händer nog inte så ofta.
Berätta ändå detta för pappa idag när jag kom hem... my mistake.

 - Va coolt, men köpte du dem inte?
 - Nej jag tänkte men asså...
 - Varför inte det?
 - Jag vet inte...men jag vet ju vart affären ligger så jag kan ju åka tillbaka dit imorgon.
 - Jaha, ja det kan du ju.
 - Det skulle ju vara ganska kul att ha dem ändå, eller i alla fall en. Tänkte ju att det skulle vara perfekt att ha dem på maskerad. Hur bra som helst!
 - Maskerad?

Vi tänker inte likadant min far och jag gällande flygvärdinnehattar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0