Thailand var det

Nu har det gått en vecka sen jag kom hem från Thailand. Saknar redan Olivia och Charlotte - gjorde det iofs efter 2 timmar själv. Min resa var som sagt - har jag sagt det? - jättekul men nu vet jag inte vad jag ska skriva om den. Det hände så mycket och jag kan inte gå igenom hela resan så jag drar en grej i mängden. Detta som jag nu ska försöka återberätta skedda ganska tidigt - i början av vår resa tillsammans så att säga.
 
Vi hade dagen innan kommit till ön Kho Samui och ska dagen till ära prova på öns uteliv. Eftersom vi dagen innan hade gått längs hela stranden och följt "partyljudet" vi hörde och inte hittat någonting så tog vi taxi till ljudet istället - det låg på andra sidan udden. När vi väl kom dit satte vi oss i en bar och beställde in två buckets(hinkar med sprit och någon typ av groggvirke). Efter ett tag då vi hunnit bekanta oss med våra hinkar kommer en medelåldersman fram till oss och börjar snacka. Han är amerikan lite på lyset och tycker vi är hårda tjejer som dricker buckets - dra tänker vi men lyssnar för han är ändå ganska rolig. Han använder ordet fuck i varje mening och viftar med armarna hejvilt. Vi tittar åt ett annat håll och snubben drar. Efter ytterligare ett tag kommer han fram igen och nu med sin fulla kompis. Aja - vi snackar väl lite då. Den amerikanska snubben startar en djupare konversation med vår allas vän Olivia. De snackar om lite allt möjligt och det kommer upp att den amerikanska snubben är sångare i ett reaggeband som tydligen är ganska stort  och har sålt en del skivor.
- What's the name of the band?
- UB40
-What UB14?
-No - UB40
-Tjejer snubben här säger att han är med i något känt band typ UB14 eller något - känner ni igen det?
Musiken är väldigt hög inne i baren och jag och Charlotte bryr oss inte om den där "gubbens" band helt ärligt så vi lyssnar inte riktigt och säger nej. När vi skakar på huvudet ser den amerikansks snubben lite chockad ut och undrar om vi inte har hört om bandet. Nope säger vi och säger sen att vi måste gå och drar till en annan bar. Då börjar jag fundera på om jag verkligen inte har hört namnet förut, frågar Ollie vad han sa att det hette och blir sen nästan helt säker - tom säker - på att jag har hört det. Men aja - skit samma nu ska vi ha kul och tänker inte mer på det!

2 dagar efter händelsen ska jag leta upp en låt av U2 på min Ipod och söker på artister. Och tamejfan! Tror ni inte jag har UB40 på min Ipod och vilken låt hade de gjort - red red wine... Inte konstigt att snubben blev chockad - alla har ju hört den låten!


Kast med liten Olivia

vadå - ska man ut så ska man?





Kul hade vi i alla fall!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0