30:e - Nyårsafton - 1:a

Har för någon timme sen "landat" på norra delen av den södra nya zeeländska än i en lite ort kallad Nelson. Har gjort en massa spännande (och ospännande) saker de senaste dagarna. Den 30:e var jag som mitt i Sagan om Ringen (filmerna alltså) Mina smarta päron bestämde sig för att vi skulle åka med ett tåg från den östra sidan av södra ön till den västra - mindre spännande, eller ospännand helt enkelt. Jag och sis var sådär halvtaggade, men följde med för att far hade vart så smart att bok allt redan - ingen återvändå.Jag satt på ett tåg fram och tillbaks i sammanlagt 8 timmar med en timmes paus mellan på västra sidan - med min pappas tidspessimism blir det en halvtimme. Lyssnade mest på musik och nynnade den typiska "Sagan om ringen" - slingan då all natur runt omkring var som tagen ur filmerna(inte så konstigt då alla filmer är inspelade på just Nya Zeeland). Kan säga att jag var lite som  Frodo på ett äventyr fast med mindre fötter, istället för att gå åkte jag tåg och min efterhägnse vapenbärare/tjänare var min syster.
 

Ungefär såhär var det.


Nyårsafton tillbringades på en strand då jag först kände mig som snövit - fast utan dvärgarna - ungefär och på eftermiddagen som Sebastian i lilla sjöjungfrun. Kvällen och natten spenderades sedan på en trevlig resturant, hotellrummet en snabbis och sedan på konsert i Christchurch(stad i södra delen av Nya zeeland) där något random band körde covers och röjjde gärnet.

från snövit -> sebastian


Trött dagen efter- ja. Sliten - inte så värst. Upp och ut igen. Uppstigning vid 7 och utcheckning vid 8. Idag skulle jag skaffa nya vänner. Flipper var min roll idag - från en tv - stjärna till en annan! Detta var lätt bland det häftigaste jag vart med om. De var helt vilda runt 150 stycken och 10 centimeter ifrån mig. Det var grymt! Tror att jag har en dold talang - låta som delfiner - de gillade mig och mina delfinläten tror jag.

cyklopen på plats och de snygga våtdräkterna

polarna börjar ramla in



Kommentarer
Postat av: Boobie

Bunny vad härligt du verkar ha det, har skrattat högt nu när jag har läst.

2009-01-03 @ 14:01:02
Postat av: fiif

fan vad sexigt elin, ser ut som en blond jessica alba i into the blue

2009-01-11 @ 10:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0