Åldersdomshemmet nästa?

Hur länge ska lock för örat hålla egentligen - vad är normalt så att säga? För nu har jag vart halvt döv och hört mig själv som om jag bodde i en plåtburk sen jag kom hem från Nya Zeeland. De konversationer jag har haft under de senaste två dagarna har alltså bestått mest av "Va?" eller  "Säg det igen jag hör ju inte!" från min sida. Jag är dömd att vara för evigt döv - vad har jag gjort för fel? Har dessutom upptäckt att jag börjat se sämre då jag går runt hela dagarna och kisar vart jag än tittar för att jag inte ser - jag gör det garanterat mer än min farmor och hon är 80. Pappa har redan börjat reta mig så snart blir jag väl kallad för pensionären eller något annat passande av familjen. Så nu är jag snart döv och blind plus att jag fortfarande är oerhört förkyld så när jag böjer mig ned känns det som om huvudet ska sprängas. Börjar bli gammal. Livet är inte lätt - på en pinne - men jag klagar inte, eller? Imorgon ska familjen flytta till en ny lägenhet - jag flyttar med. Funderar på om jag skulle lägga mig i en av flyttlådorna så jag slipper packa och lasta allt, bara åka med bilen dit. Ingen dum idé - jag får faktiskt plats i en flyttlåda.

Elin aka Pensionären

Kommentarer
Postat av: Lilian

hej älskling! du verkar ha det helt underbart :) jag läst och uppdaterat mig på läget.. själv pallar jag inte blogg längre. man måste ju skriva så mkt! bläääääääää.. jag saknar dig massor! är lite gråtfärdig. nu måste jag sluta skriva för annars blir det alldeles för dramatiskt. Massa massa kärlek från schweiz!

2009-01-12 @ 12:56:29
Postat av: Elin

Hehe...jag har ju inget annat att göra. =P

2009-01-12 @ 14:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0