En helt ny värld

Hämtade mina nya bågar igår. Kan inte förstå att jag har gått runt utan glasögon eller linser. Jag har fått tillbaka mitt djupseende och ser numera inte i 2D plus att jag kan känna igen folk som jag möter på gatan tidigare än när vi är 1 meter ifrån varandra. Hurra! Optikern tyckte det var kul att jag gick runt med mina gamla glasögon eftersom de knappt hjälpte mina dåliga ögon då min syn försämrats avsevärt sen jag senast gick på synundersökning. Kul att jag kört bil med dem...Eftersom allt i Korea är så  billigt så slog jag till på två par direkt, till att börja med! Hos optikern fick jag sen förfrågan om jag ville ha lite tonade glas. Nja sa jag - ja sa pappa, sen drog han igenom alla fördelar om att det tar bort reflexer etc. Okej sa jag - det blir dyrare så det blir det älv bättre eller? Efter närmare eftertanke skulle jag inte gjort det när jag nu ser mig i spegel. De ena paret är tonade åt det bruna hållet. De ser mer ut som gult och jag ser gult. Eftersom de är ganska stora ser de ut som snuskgubbeglasögon med det gula - typ som de som "ska du ha en stänkare" snubben i Beck har. Han har väl gula brillor? Nåväl - glaset ska bytas ut. Kan inte gå runt och se ut som en snuskgubbe!




vet inte vad min syster försöker med..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0