Seoul sweet Seoul

Så var man tillbaka i kylan. Landade igår i Seoul klockan 7 på kvällen efter totalt 14 timmars flygning. Förkyld var jag(&
är nu också för den delen) vid departure i Auckland så jag fick panikont i öronen när vi skulle landa först i Sydney och sen i Seoul. Har fortfarande lock för öronen så jag är halvt döv på mitt vänsteröra sen igår. Mina sista dagar på Nya Zeeland utgjordes av lite resande på nordön, lite solande, lite surfande och lite festande. Vi kollade på varma källor och grottor - ännu en av min pappas brilljanta ideér. Men okej - jag erkänner - det var rätt skönt att komma ut efter 6 timmar i bil. Tack pappa för dina ideér är inte alltid så fel som det verkar att dina barn tycker.


Efter resan upp till norra delen av nordön från Wellington så träffa jag min kära vän Kalle med familj uppe vid Wahihibeach på östsidan. Surfade för första gången i mitt liv och jag är hooked - det var sjukt roligt och jag önskade under iallafall den dagen(kanske fortfarande) att jag bodde i ett land med värme året runt vid en strand med schyssta surfvågor. Nåväl, efter surfandet åkte alla svenskar(för då var vi några stycken) till Auckland där jag och Kalle skulle testa pulsen på staden. det var måndag och pulsen var väl sådär på 0. Tillslut hittade vi iaf hamnen och kanske den enda puben som var öppen från 8pm-Late(påstod dem) med en trubadur som hade röst som Robbie Williams och körde schyssta klassiker på aukustisk gitarr. Folket på puben bestod av allt från brasilanska bögar till en snubbe som trodde han var Borat. Vår konversation var ungefär:

-You´re sitting like a queen.(snubben inleder med en sådär halvbrytning av vad jag tror var hans dialekt och en imitation av Borat)
-I´m holding it for a friend(Satt på en barstol med benen på en annan barstol)
-"Your the queen of the castle, queen of the castle - you have a chair"(röst som Borat)

Sen blev konversationen mer vrickade och de enda fraser som utbyttes mellan oss båda var Borat citat som varvades med snubbens sjuka skratt - jag tror killen var stoned men jag gillade honom ändå. Kvällen blev sen och dagen efter seg. Kolla in Auckland halvt med Kalle och sis, försökte shoppa lite but weren´t in the mood. Svensk middag med familjerna  på kvällen och sen avgick vårt flyg halv 5 från Aucklands flygplats. Min resa var kul - jag är nöjd. Finns mycket att göra och mycket att se - jag har betat av lite på listan. Ska defenitivt åka till Australien och Nya Zeeland igen. De gillar mig och jag gillar dem.

Kalleboy på puben efter den fjärde redbull-vodkan och mötet med Borat

Mina fötter och marken 300 meter ner uppe i Sky Tower - kan vart lite shakey där...

 


Kommentarer
Postat av: larsa

Bra intiativ Elin! Hoppas du har det bra! Verkar så iallafall! Puss puss

2009-01-08 @ 15:19:45
Postat av: Elin

Tack lars! Jodå än så länge trivs jag!

2009-01-08 @ 15:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0