Snillen spekulerar

Mamma: Vad betyder dude? Vad är dude? De säger så jämnt på TV?
Jag: Öhhh..vet du inte vad dude är?
Mamma: Nej, jag har ingen aning. Eller jag tror det är samma sak som kille?
Jag: Ja jo, det kan man väl säga.
Mamma: Är det något slags slang-uttryck? Säger unga så? Sådana ord fick man aldrig lära sig på min tid!
Jag: Din tid....?
_____________________________

Pappa: Asså, jag skulle kunna ge mig fan på att Obama är planterad av al-qaida.
Jag: Va? Vad säger du?
Pappa: Ja. Det börjar med att han stänger ner Guantanamo - sen - ja nu väntar vi bara på hans nästa steg.
Jag: Du kan väl inte mena allvar, tror du det själv?
Pappa: Ja. Al-qaida har säkert haft det planerat i flera år. Kanske planerades det för 10 år sen. Eller vänta. Jag tror fan 20 år. Ger mig fan på det!
Jag: Så du tror alltså att al-qaida filtrerar och påverkar USA genom den nyvalda presidenten?
Pappa: Ja?
Jag: Och du tror att han valdes till detta för 20 år och ingått i någon slags operation "sänka USA" sen när han var typ 20?
Pappa: Ja?
Jag: Men pappa...
Pappa:Vadå du kan väl inte säga att du är så naiv?
Jag: Du har sett för mycket Bond...
Pappa: VA! Du vet att jag är lite som Bond va. Charmig, bra med kvinnor, bra med vapen, jobbar med hemliga uppdrag...


Al-qaida...vem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0