Snö!

Gick ut senare idag. Det fick bli en snöängel utanför vårt hus dagen till ära. Säkert några ungar i kvarteret som förstört den nu. Var sen ute på äventyr i Seoul. Idag har jag träffat de som håller i "projektet" med lärare från andra länder som undervisar på koreanskaskolor, tillsammans med Louise. Louise är en tjej från Sverige som är gift med en amerikan här på basen. Det är hon som hjälpt mig att komma i kontakt med de ansvariga eftersom hon redan jobbar för dem. Tack Louise. Mötet jag var på var väl - ja - ganska snurrigt. De prata i princip bara koreanska och verkar tro att jag också förstår det men nej, det gör jag inte. Det är väl bara nicka och le - det gör dem också - och hoppas att vi förstår varandra någongång under samtalet. Men det löser sig - det brukar det göra för mig.


Dagens snöängel

Någonstans här brister kommunikationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0