Snö?

Visst jag har hört talas om att det snöar här i Seoul men eftersom det är så torrt vintertid så händer det nästan aldrig. Vaknade imorse och tittade ut - det var vitt ute. Vi får väl se hur länge den stannar men eftersom det är kallt här så tippar jag på ett tag i alla fall. Det kommer bli kaos på stan - koreaner är inte vana vid sådant här väder som vi nordbor är. De har nästan inga ytterkläder på sig och brukar stänga skolorna vid snöfall då bussarna inte kan ta sig runt i staden - de har ju inga vinterdäck. Vad tjänade jag på att flytta hit när vädret är så här? Det är som att vara i Sverige fast det finns mer människor, alla har snea ögon och pratar konstigt. Ta mig tillbaka till värmen nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0